“Genel Hizmet Sözleşmesi” haricinde aşağıda belirtilen genel hizmet şartlarımız web sitemiz üzerinden satılan ve müşterilerimize sunulan hizmetlerde geçerlidir. Hangi şartların hangi hizmet modelinde geçerli olduğu detaylı bir şekilde belirtilmiştir. İşbu sayfadaki koşullar hizmet satın alan ve kullanan müşterimiz tarafından kabul edilmiş sayılır.
Hizmetiniz ödeme işlemi tahsil edildikten sonra aktif edilmektedir. İzzco ödeme işlemi tamamlanmadan yada test amaçlı herhangi bir hizmet aktif etmemektedir. Müşterimizin hizmet almak için web sitemizde oluşturmuş olduğunuz profil bilgileri geçerli ve doğru olmak zorundadır. Özellikle müşteri ile olası herhangi bir durumda iletişim kurabilmemiz için e-posta ve telefon numarası (mümkünse gsm) mutlaka geçerli olmalıdır. Bu bilgiler müşteri tarafından düzenli olarak kontrol edilmelidir. Yanlış ve bilerek geçersiz profil bilgileri girmeniz durumunda hesabınızın geçici/kalıcı olarak kapatılması gibi sonuçlara sebep olabilir. Ayrıca İzzco profil bilgilerinizi ve geçmiş döneme ait bu bilgilerindeki değişiklikleri 5 yıl boyunca saklamakla mükelleftir.
İzzco tarafından sunulan hizmet tamamen yasal amaçla kullanılmalıdır. Firmamızca sunulan hizmetler, 5651 sayılı i̇nternet ortamında yapılan yayınların düzenlenmesi̇ ve bu yayınlar yoluyla i̇şlenen suçlarla mücadele edilmesi̇ hakkındaki kanunun 8. maddesi̇ uyarınca sayılan suçları teşki̇l edecek bi̇çi̇mde kullanılamaz.
Tüm paylaşımlı hosting hizmetleri dosya paylaşımı, veri deposu, yedekleme gibi hosting kavramına aykırı düşecek amaçlar için kullanılamaz.
Hosting paketleri içinde dosya boyutu farketmeksizin zip, rar, exe, bz2, gzip, 7zip, iso ve buna benzer uzantılı dosyaların barındırılması, depolama ve arşivleme amaçlı kullanılması kesinlikle yasaktır .mp4, avi, dat, xvid, 3gp, flv, mov, mkv, mpeg, mp3, pdf gibi tüm video ve müzik dosya türleri web siteye ait metaryal (örneğin slider alanındaki intro video dosyası) ise barındırılmasında herhangi bir sakınca yoktur. Bu uzantılı dosyalar depolama amaçlı bir kullanım teşkil ediyorsa (örneğin bir mp3 yada video arşiv sitesi, pdf e-book sitesi, ftp içinde film saklama vb.) barındırılması yasaktır. Tespiti durumunda uyarısız silme hakkını İzzco saklı tutar. Ayrıca flash oyun SWF dosyaları depolama ve arşivleme amaçlı kullanıma girdiği için barındırılması yasaktır.
Müşteri tarafından kontrol paneli üzerinden alınan yedekler 4 saat süreyle sunucuda barındırılır ve daha sonra sistem tarafından otomatik olarak kaldırılır. Hosting dizinine aldığınız yedeği mutlaka bilgisayarınıza indirip saklamanız gerekmektedir.İzzco bu konuda herhangi bir sorumluluk kabul etmemektedir.
Web sitenizde telif ihlali yapan bir içerik var ise ve ihlal bildirimi tarafımıza gelirse bunu İzzco olarak müşteriye iletmekle mükellefiz. Müşteri bu ihlali yapan içeriği "404 sayfa bulunamadı" uyarısı verecek şekilde 24 saat içerisinde web sitesinden kaldırmak zorundadır. 24 saat içerisinde telif ihlali yapan içeriğin kaldırılmaması durumunda İzzco olarak web sitesini askıya alma hakkını saklı tutarız.Marka ihlallerinde ise müşteriye bilgi verilerek web sitesinin tamamının devre dışı bırakılır. (Örneğin marka: Whatsapp INC. marka ihlal eden alan adı: whatsapp-indir.com vb.)
Aşağıda sıralanan sitelerin ve içeriklerin altyapımızda barındırılmasına izin verilmemektedir. Bu içerikteki siteler uyarı yapılmaksızın direkt sunucudan silinir.
Aşağıdaki maddelerle uyuşan alan adlarının firmamıza transferi yada firmamızdan kaydına izin verilmemektedir. Tespiti durumunda alan adı uyarı yapılmadan silinir.
Web yada bayi hosting hizmeti başlı başına sadece e-mail hosting gibi kullanılamaz. E-mail servisi hosting hizmeti ile birlikte sunulan ücretsiz üçüncü parti bir hizmettir. Ana hizmet değildir. E-mail servisinin kullanılabilmesi için söz konusu web sitesinin tamamiyle İzzco üzerinden yayın yapması gerekmektedir. Site yayını başka bir yer sağlayıcı firmada, email servisi İzzco firmasında bulunduğu takdirde yada hizmet üzerinde herhangi bir web sitesi olmayıp sadece email hosting gibi kullanılıyorsa limitsiz kavramını suistimal eden ve web/bayi hostingi amacı dışında kullanım yapan site olarak dikkate alınır, buna bağlı olarak söz konusu web sitesinin email servisi durdurulabilir. Bu konuda müşteri uyarılır.
Kurumsal hosting paketleri harici tüm hosting paketlerimizde e-posta gönderim ve alım limiti 100 adettir. Bu limit kurumsal hostinglerde farklıdır ve hizmet detaylarında belirtilmiştir. İzzco e-mail alışverişi saatlik limitinde müşterilerine bilgi vererek değişikliğe gidebilir.
Standart olarak oluşturulan e-mail hesaplarına bir kota uygulanmaz. Fakat barındırma hizmetlerinin tümünde limitsiz kavramını suistimal edebilecek e-mail arşivleme, e-mail depolama gibi amaçla kullanılamaz. Bu tip kullanımların tespit edilmesi durumunda teknik destek ekibimiz tarafından e-mail hesabı 1 GB kota ile sınırlandırılır. Sunucularımızda maksimum 365 gün öncesine kadar e-mail kayıtları saklanabilir. 365 günden önceki e-mailler otomatik olarak silinmez. Fakat İzzco gerektiği takdirde silme hakkını saklı tutar.
Hosting hizmeti veren tüm sunucularımızda PHP mail() fonksiyonu yasaklanmış durumdadır. Müşteriler PHP yazılım üzerinden e-posta gönderimi için SMTP protokolünü kullanmalıdır.
Web sitemiz üzerinden satılan tüm hizmetlerde toplu / spam e-posta gönderimleri için kullanılamaz. Şüpheli işlem tespit ettiği e-mail adreslerini askıya alabilir.
Limitsiz (ölçülmeyen) özellikler iyi niyetli kullanım esasına dayanmaktadır. Amaç müşterimizin herhangi bir limite takılmadan iyi niyet çerçevesinde hizmetini kullanmasıdır. Bu uygulamayı ihlal eden hizmetler tespit edilmektedir.
Hosting paketlerimizde CPU kullanım limiti hizmet detayında belirtilmiştir.CPU limiti hizmet modeline göre değişkenlik göstermektedir. Hosting paketlerinde addon olarak birden fazla web sitesi barınıyorsa web siteleri kendi aralarında CPU limitini paylaşır. Bayi hosting hizmetlerinde ise açılan her hosting kendine ait kaynaklara sahip olur.
Hizmetlerimizin inode (dosya adedi) limiti paket detayında belirtilmiştir. Inode limitinin artırılması mümkün değildir. Müşteri daha fazla inode ihtiyacı durumunda farklı hizmet modellerine geçiş sağlamalıdır.
İzzco günlük olarak kaynak kullanımını (CPU, inode kullanımı, MySQL, MSSQL, trafik, disk kullanımı ve benzeri) takip edebilir ve suistimal şüphesi olan kullanımlarda müşteriden kaynak kullanımını düşürmesini isteyebilir. Paket limitlerinin veya iyi niyetli kullanım esaslarının aşıldığı durumlarda sistem otomatik olarak limitleme, durdurma, özel bir sayfaya yönlendirme veya sınırlandırma işlemi gerçekleştirebilir. CPU limitinin 90 saniyeden fazla sürede aşılması durumunda tüketim yapan kaynak monitör sistemimize takılır ve müşteri uyarılır.
Web sitemiz üzerinden satışı yapılan hizmetlerin detaylarında sözü edilen kurallar ve limitler suistimale karşılık belirlenmiştir. Buna göre; disk, trafik, CPU ve diğer kaynakların tüketimlerinin bulunduğunuz sunucuyu ve bu sunucuyu paylaşan diğer müşterilerimizi herhangi bir şekilde olumsuz yönde etkileyecek düzeyde olmasına izin verilemez.
Hosting hizmeti veren tüm sunucularımızda uzak mysql bağlantısı (remote MySQL connection) güvenlik nedeniyle kapalıdır. Kişiye ve siteye özel aktivasyonu güvenlik nedeniyle mümkün değildir. Müşteriler tüm işlemlerini PhpMyAdmin üzerinden gerçekleştirmelidir.
Cronjob (zamanlanmış görevler) hosting sunucularımızın tamamında müşterilerimiz minimum 15 dakikada bir çalışacak şekilde ayarlayabilir. Belirtilen dakikanın altında çalışan cron işlemleri bilgi verilmeden silinebilir yada minimum seviyeye getirilebilir. Bu konuda hiçbir şekilde istisna sağlanamaz ve silinmesi durumunda İzzco sorumlu tutulamaz.
Yandex arama motorunun dofollow/nofollow tarama yapay zekasına sahip olmaması akabinde var olmayan linkleri indexine almayı deneyerek agresif bir şekilde crawl (tarama) yapması nedeniyle standart olarak engelli durumdadır. Müşteri talebine göre aktif edilebilir fakat müşterinin bu noktada kesinlikle destek bileti üzerinden yazılı onayı alınır.
Paylaşımlı hosting hizmetlerinde SSH erişim hakkı bulunmamaktadır.
İzzco kaynak kullanımları ve sunucu performansı gibi kriterleri göz önünde bulundurarak gerekli gördüğü hizmetle ilgili IP, sunucu ve altyapı değişikliği yapabilir.
Ücretsiz taşıma işlemi sadece kullanıcılara kolaylık sağlanması için sunulan bir hizmettir. İzzco ücretsiz taşıma işleminin mümkün olup olmadığının ve herhangi bir zaman içerisinde tamamlanacağının garantisini veremez. Taşıma işlemi için teknik ekibimiz müşteriye sadece taşıma işleminin ne zaman başlayacağını belirtir. Ücretsiz taşıma işlemi site boyutu 3 GB geçmediği sürece cPanel kontrol panelinden cPanel kontrol paneline geçerli olan ücretsiz bir hizmettir. Ayrıca firmamızdan satın aldığınız hizmet birden fazla alan adı barındırma hakkına sahip ise sadece ana alan adınızın verileri taşınabilir. Farklı hostinglerde ki birden fazla web siteniz firmamızda ki hizmetinize eklenti etki alanı (addon domain) olarak taşınamaz. Ücretsiz taşıma işlemi maksimum 15 siteye kadar geçerli olup hizmetin başladığı tarihinden itibaren ilk 7 gün içinde geçerlidir. Bu sürecin dışında ve 15 sitenin haricindeki taşıma talepleri ücret dahilinde gerçekleştirilir. Farklı kontrol panellerinden taşıma işlemi manuel olarak yapılması gerektiği için 3 GB geçmediği sürece maksimum 3 web sitesi taşınmaktadır. Manuel taşıma işlemlerinde 3 web sitesi dışındaki taşımalar ücretli olarak gerçekleştirilir.
Ücretsiz taşıma işleminde sitenin sorunsuz taşınma garantisini sunulmamaktadır. İzzco sadece eski hizmet sağlayıcıdan site datalarını kendi sunucularına transfer etmekle mükellef olup sitedeki olası problemlerden dolayı çalışmama sorumluluğu müşteriye aittir. Eski hizmet sağlayıcı firmanın alt yapısındaki problemler taşıma işlemini zorlaştırabilir ve tamamen engelleyebilir.
Detaylı bilgi için “Hosting Transfer” sayfamızı inceleyebilirsiniz.
Hizmetin siparişi esnasında yada sonrasında özel IP adresi almayan müşterilerimiz paylaşımlı IP adresi kullanır. Paylaşımlı IP adresi üzerinden birbirinden farklı çok sayıda site olmasından ötürü oluşabilecek kara liste (blacklist) problemlerinden İzzco sorumlu tutulamaz. Kara listeye giren IP adresleri için İzzco mümkün olan en kısa sürede gerekli listeden çıkarma başvurusunu gerçekleştirir. Paylaşımlı IP adresinin kara listeye girmesine sebep olan web sitesi tespit edildiğinde bildirimde bulunmaksızın askıya alınabilir.
Müşteri sahip olduğu siteleri yedeklemekle sorumludur. Firmamız periyodik olarak haftalık ve aylık şekilde yedek alır fakat olası veri kayıplarından firmamız sorumlu tutulamaz. İzzco periyodik olarak alınan yedekleri müşteriyle talep edildiğinde paylaşabilir fakat periyodik yedeklerin asıl amacı olası bir felaket durumunda kullanılmasıdır.
Periyodik yedekleme kapsamına girebilecek hosting hizmetinin boyutu maksimum 3 GB’dır. 3 GB ve üzeri disk kullanımı yapan hesaplar otomatik olarak yedekleme kapsamı dışına çıkar. Bu tarz durumda yedekleme sorumluluğu tamamen müşteriye aittir. Kullanım düşürüldüğünde otomatik olarak yedekleme kapsamına tekrar girer.
İzzco, sanal ve fiziksel sunucular için herhangi bir yedekleme işlemi yapmaz, yedekleme işlemlerini yönetmek ve oluşturmak tamamen müşterinin sorumluluğundadır. Müşteri talep eder ise ek yedekleme hizmeti satın alabilir.
Bayi hosting müşterilerimizin müşterilerine teknik destek sunulmamaktadır, bayi hosting müşterilerimiz kendi müşterilerine teknik destek vermek zorundadır. Eğer bayi hosting müşterimizin müşterisi firmamız ile teknik destek almak için herhangi bir kanaldan iletişim kurarsa, teknik destek hizmetini kimden ve nasıl alabileceği konusunda kendisini ve bayi hosting müşterimizi bu konuda bilgilendireceğiz. Teknik destek için web sitemiz üzerinden destek biletleri sadece bayi hosting müşterisi tarafından gönderilebilir ve tarafımızca dikkate alınır.
Bayi hosting hizmeti altında bulunan müşterilerin siteleri herhangi bir sebepten dolayı erişilemez durumdayken bayi hosting müşterisinin müşterisi firmamıza bayi hosting sahibi ile iletişim kuramadığını belirtirse; İzzco bulunduğu sektörde firma itibarını göz önünde bulundurarak marka bilinirliğine zarar gelmemesi, herhangi bir olumsuz izlenim oluşmaması için vea aynı zamanda bayi hosting müşterimizin müşterisinin mağdur olmaması adına bazı prosedürler izler. Firmamız bu noktada aracı konumdadır. Bayi hosting müşterimiz ve müşterisi arasında ortak bir çözüm bulmada aracılık eder.